TÜRK USULÜ ÇAY DAMARLARI KORUYOR




ALMANYA Berlin Charite-Üniversitatsmedizin den Mairo Lorenz ve arkadaşlarının European Heart Journal’ın son sayısında yayınlanacak çalışmalarında Türk usulü demlenen siyah çayın damarların iç tabakasının fonksiyonunu düzelttiği ortaya çıktı.
Bir grup gönüllü üzerinde yapılan çalışmalarda çaya süt katılmasının çayın bu önemli koruyucu etkisini ortadan kaldırdığı anlaşıldı. Damarlarda olan genişlemenin sütsüz içilen çayda anlamlı olarak daha fazla olduğu ortaya çıktı.